دسته‌بندی نشده

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

آگاهی از ارتباط عشق و رابطه جنسی می تواند در تداوم یک زندگی پر از شادی و نشاط تاثیر بسزایی داشته باشد.

رابطه جنسی پس از عشق جنبه ی حیاتی برای رابطه زوجین دارد.

در این مقاله قصد داریم که به ارتباط عشق و رابطه جنسی اشاره داشته باشیم در صورتی که در این مورد به دنبال اطلاعاتی هستید تا انتها همراه ما باشید.

جهت مشاوره بیشتر با مرکز مشاوره ابراهیمی زوج درمان برترن کشور میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

تماس و مشاوره !

عشق و رابطه جنسی

عشق و رابطه جنسی پیوندی عمیق با هم دارند، شاید برخی اینطور فکر کنند که رابطه جنسی جز مهمی از رابطه نیست.

اما رابطه جنسی بعد از عشق می تواند تقویت عزت نفس را به دنبال داشته باشد و یا رضایت و نزدیکی زوجین را به همراه داشته باشد.

با گذشت زمان طولانی، اغلب زوج به دلیل تغییرات در بدن، بالا رفتن سن و کاهش میل جنسی با مشکلاتی روبرو خواهند شد که در بیشتر موارد نیز زوجین برای صحبت در مورد رابطه جنسی دچار مشکلاتی می شوند اما در صورت حرف زدن در این مورد رابطه آنها نزدیک تر خواهد شد.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

ارتباط عشق و محبت با رابطه جنسی چیست؟

در مورد ارتباط عشق و رابطه جنسی باید اینطور گفت که در ابتدا این عشق است که اشخاص را به همدیگر نزدیک می کند اما برای کنار هم ماندن به چیزی فراتر از عشق نیاز است.

بسیاری از زوج هایی بوده اند که برخلاف عشقی که داشته اند به دلیل خیانت یکی از زوجین از هم جدا شده و یا فاصله گرفته اند.

بر همین اساس نیز باید اهمیت رابطه جنسی در روابط زوجین درک شود. بر اساس پژوهش هایی که وجود دارد رابطه جنسی خوب خصوصا در شروع رابطه، می تواند اساسی برای پایداری طولانی مدت یک رابطه باشد.

مطالب مرتبط

کلینیک مشاوره جنسی و زناشویی و سکس تراپیست در پاسداران

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

جهت مشاوره بیشتر با مرکز مشاوره ابراهیمی زوج درمان برترن کشور میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

تماس و مشاوره !

نحوه بازیابی شور و شوق اولیه در رابطه

در مورد ارتباط عشق و رابطه جنسی بسیاری از افراد چنین می اندیشند که داشتن رابطه جنسی رضایت بخش می تواند جزئی جدایی ناپذیر در زندگی جنسی سالم باشد.

با گذشت زمان ممکن است که به دلایل مختلفی از رابطه جنسی پرشور اولیه فاصله بگیرند.

در اینجا کارشناسان توصیه می کنند که به منظور بازگرداندن شور و شوق نخستین زوجین باید به خود این اجازه را بدهند که در مورد خواسته درونی خود صحبت و مشکلات را مطرح کنند.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

قدرت عشق

در مورد ارتباط عشق و رابطه جنسی باید گفته شود که داشتن رابطه عاشقانه می تواند مسئله حیاتی باشد. داشتن یک ارتباط حمایتگرانه بیشتر از مواردی از قبیل ورزش و یا ترک سیگار می تواند موجب کاهش مرگ و میر شود.

در مقابل داشتن رابطه پرخاشگرانه می تواند بسیار آسیب زننده باشد و از تنهایی آسیب های بیشتری خواهد داشت.

عشق یک طرفه معنایی ندارد و تنهای زمانی می تواند ادامه یابد که زوجین بتوانند صادقانه و شفاف باشند، محبت و قدردانی خود را بروز دهند و احساساتشان را بیان کنند و از یکدیگر تقاضای حمایت داشته باشند.

بسیاری بر این باورند در صورتی که مشکلات خود را از همسر خود پنهان کنند از وی محافظت کرده اند در حالی که شخص مقابل از این پناهنکاری آگاه شود عدم اعتماد شما می تواند برای وی آسیب عمیقی وارد کند.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

عشق به چه معناست؟

برای عشق می توان معنا و مفاهیم مختلفی را در نظر گرفت. عشق را می توان همچون نیرویی دید که زوج ها را برای مدت های طولانی در کنار یکدیگر نگه می دارد.

زوجینی که به این درک رسیده اند که شور و شوق می تواند کمتر یا بیشتر شود، احتمالا بتوانند دوباره رابطه خود را به حالت عادی بازگردانند.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

چه کسی بار اول می گوید دوستت دارم؟

در ارتباط با عشق و رابطه جنسی و گفتن دوستت دارم باید گفته شود که بسیاری بر این باور هستند که گفتن دوستت دارم گام موثرتری در قیاس با رابطه جنسی برای نخستین بار است.

این عبارت بیانگر میزانی از تعهد، صمیمیت و انحصار طلبی می باشد که می تواند اطمینان را در طرف مقابل ایجاد کند. در این میان مردان بیشتر از زنان احتمال دارد که برای نخستین بار لب به اعتراف بگشایند.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

مشکل در زمینه حرف زدن در مورد رابطه‌ی جنسی

یکی از مشکلاتی که در در ارتباط با عشق و رابطه جنسی وجود دارد، عدم توانایی حرف زدن زوجین در مورد رابطه جنسی است.

بسیاری از زوجین که به راحتی می توانند مشکلات مختلف را مطرح کنند، ممکن است که در ابراز مشکلات و خواسته های خود در مورد رابطه جنسی دچار مشکل شوند.

برخی تصور می کنند برای داشتن رابطه خوب جنسی نیاز به حرف زدن نیست در حالی که این نوع تفکر موجب ایجاد رابطه غیر رضایت بخش خواهد شد.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

صحبت در مورد فانتزی های جنسی با همسر

برخی از افراد شاید چنین فکر کنند که فانتزی های آنها در رابطه جنسی، نامناسب و یا افراطی باشد و توسط همسر رد شود.

افراد زیادی اذعان می کنند بیشتر از دیگران با همسر خود فانتزی هایی دارند. فانتزی های زنان و مردان بسیار شبیه است.

در حالت کلی و بر اساس گزارش ها زوجینی که بر اساس فانتزی های خود عمل کرده اند، روابط آنها به خوبی و خوشی پیش رفته است.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

ارسال پیامک های جنسی زوجین و تاثیر در رابطه

به طور کلی کسانی که رابطه طولانی مدت دارند در قیاس با افراد جوان و یا دارای رابطه جدید کمتر پیامک های جنسی به یکدیگر ارسال می کنند.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته افرادی که اقدام به چنین کاری کرده اند روابط سالم تری دارند. در مورد ارسال عکس های برهنه و یا نیم برهنه اما شاهد تناقض در احساسات بوده ایم.

آگاهی در مورد عشق و رابطه جنسی

درمان نوع رفتار با همسری که پاسخگوی نیاز جنسی نیست

در مواردی ممکن است که همسر شخص در قیاس با خود، میل جنسی بالاتری داشته باشد در این صورت آیا برخلاف تمایل باید پاسخگوی نیاز بیشتر جنسی وی باید باشد یا خیر همسرش این امکان را دارد که رابطه ی جنسی خارج از رابطه زوجین را جستجو کند؟

پیش از این اقدام ضروری است که در مورد نیازهای بی جواب مانده گفتگو شود و در نهایت به نتیجه نهایی در مورد پایان رابطه یا درک جدید از رابطه دست پیدا کنند.

 

توقف داشتن رابطه جنسی و ادامه رابطه

در صورتی که زوجین مشکل خاصی نداشته باشند ممکن است که رابطه آنها برای مدت طولانی بدون رابطه جنسی ادامه داشته باشد.

البته این اتفاق می تواند فشارهای وارده بر روی زوجین را زیاد کند و رابطه ی ناشادی را رقم بزند در بسیاری از موارد این گونه مشکلات با انجام مشاوره می تواند برطرف شود.

جهت مشاوره بیشتر با مرکز مشاوره ابراهیمی زوج درمان برترن کشور میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

تماس و مشاوره !

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا